2016. július 8., péntek

Kritika #5 - Angel Beats

Konichi wa!^^/

 Úgy döntöttem sorban haladok az ajánlóm animéit tekintve, így most a méltán híres Angel Beats van porondon, amely egy 2010-ben indult drámában és izgalomban gazdag fantasy.


 Ez is, mint egyébként sok más anime egyfajta halál utáni világban játszódik, ahova azok kerülnek, akik nem voltak megelégedve az előző életükkel, és mint ahogy minden jóravaló seinentől elvárható, ezt a történetet is egy srác, Otonashi Yuzuru szemszögéből figyelhetjük végig. Nakamura Yuri és társai elhivatottan küzdenek egy angyal ellen, és folyton új csellel akarnak véget vetni neki. Többet nem szeretnék mondani, én azt javaslom, senki ne ítélje meg elsőre, néhány rész után meg fogjátok érteni, engem miért is kebelezett be teljesen ez az alkotás.^^


 Az anime fő előnye a sok izgalom illetve némi humor mellett az, hogy rendkívül intelligensen bánik az érzelmekkel. A karaktereket szerethetővé teszi, és ez által minden, ami velük történik, ránk, nézőkre is hatással van. Mindenkinek van egy egyedi személyisége, és bár néhányuk felejthető, vagy éppen klisés, (a főszereplő hímnemű egyedet is láttuk már, és a csendes loli karakter is elengedhetetlen) az animében fontos szerepet játszanak. Na jó. Nem egészen, ugyanis vannak köztük erősen töltelékszeplők is, (pl. TK, aki mégis mi a frászt keres itt?:D) de ők többnyire humort adtak hozzá a sztorihoz, amely olykor talán kissé elterelte a figyelmet a mondanivalótól, mely a későbbiekben lesz egyre érthetőbb és felismerhetőbb. A leírtak alapján tényleg félrevezető lehet, de mint említettem, nem vagyok spoiler-párti.^^


 A grafika nagyon szép, tekintve a vizuális effekteket, a mozgást és a karakterek megrajzolását is. Még a háttér sem számít trehánynak. Talán ez is segít, hogy jobban beleéljük magunkat ebbe a világba, ahogy a zene is. Nagyon kevés anime van, amelyben egy, vagy akár több zene is hatással van rám, de ebben szinte mindegyiknek olyan egyedi az atmoszférája, hogy kötelező volt letöltenem.:3 Már rögtön az opening is baromi látványos és szép, (bár igazából semmi különös, de engem valahogy mégis megfogott :D)  a többit pedig majd meglátjátok.^^




 Több OVA, illetve melléklet is készült, amelyek bár sokat nem adnak hozzá az animéhez, a kedvelőinek mégis érdemes őket megnézni. Ha hiányosság maradt, azt nem fogja kitölteni egyik sem, mégis jónak találom őket abból a szempontból, hogy nem térnek el a fő sztoritól, inkább kis kiegészítésnek számítanak. Főleg a két és fél perces alternatív befejezést érdemes megnézni.


 Összességében azt kell hogy mondjam, hogy ez egy nagyon korrekt, rendkívül érzelmes kis anime, fiatalabbaknak és idősebbeknek egyaránt. Engem nagyon megfogott, szóval csak ajánlani tudom.

Köszönöm, hogy elolvastad; Fujimi

7 megjegyzés:

  1. Én idén néztem meg, és nagyon tetszett. Jó volt a csattanó, hogy valójában mi is az a hely, ki is az az angyal, stb. Kissé másmilyen volt, mint a szokványos Túlvilágos animék, ami jót is tett neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van.c: Nem próbál meg túl komoly lenni, túlságosan művészi lenni, ennek ellenére mégis nagyon erőteljes az atmoszférája.

      Törlés
  2. Én tavaj néztem meg ezt az animét.De még mindig emlékszek szinte minden eseményre.Telljesen beleégett a tudatomba.Egy nagyon szép történettel lett megáldva.A vége meg valami hihetetlen...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, a vége mindent vitt, valami elképesztő, hogy milyen intelligensen és érzelmesen oldották meg.^^ Imádtam.

      Törlés
  3. Az első részt már vagy két hete megnéztem, de nem folytattam, mert valahogy érdekesebb animék is szerepeltek a várólistámon, de biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben végignézem, mert ennyi dicsérő szó már jelent valamit. :D

    xxx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint említettem, tényleg eléggé félreérthető az anime, pláne az első rész után. Szerintem mindenképp érdemes folytatnod.:3

      Törlés
    2. Azt hogy túl van értékelve :D

      Törlés