2016. július 1., péntek

Kritika #3 - Boku Dake Ga Inai Machi

Konichi wa!^^/

 Harmadik alanyom, mint ahogy azt a címben is láthatjátok, a Boku Dake Ga Inai Machi. Ez egy 2016-os anime, ám ettől függetlenül is egy emlékezetes, kiemelkedő darab. Az AnimeAddicts szerint ez főként egy dráma, iskolai, lélektani, sci-fi, seinen, természetfeletti, ami nagy vonalakban igaz is, bár tudjuk, hogy azért ezen az oldalon bármi megtörténhet.:D (horror, lélektani, romantikus, iskolai egyenruha, gyerekeknek, nem gyerekeknek, slice of life, természetfeletti, és ezt mind egyben) Na, de inkább részletezek.uwu




 A történet főszereplője Fujinuma Satoru, aki képes visszaugrani az időben, és ezt a képességét arra használja, hogy másokon segítsen, bekövetkezett baleseteket előzzön meg. Ezzel olykor magának okoz kisebb sebesüléseket, de általában mindenki jól jön ki Satoru időugrásaiból. Egy napon azonban egy súlyos tragédia miatt az élete fenekestül felfordul. Ha többet mondanék, úgy érzem, sokat spoilereznék, úgyhogy maradok ennyiben.^^


 Ezt elolvasva mindenki valami átlagos, természetfeletti erőben gazdag fantasyra asszociálna, pedig ez az anime nem olyan. Sőt, kifejezetten komoly hangulatú, néhol kissé depresszív hangvételű, és ezt nem is próbálja elnyomni semmiféle felesleges humorizálással, vagy idióta, random kitalált konfliktusokkal. Persze, nem is kell túl szomorú animére számítani, inkább a történet, és az annak felépítése az, ami kifejezetten magával ragadó.


 A karakterek különlegesek, jól kidolgozottak, és egyikőjük sem irritáló számomra, és iken, ezt szükségesnek érzem minden kritikámnál kiemelni.:D A grafika is rendben van, egyedül a karakterek egyedi megrajzolása nem tetszik, és a mozgást is néhol elég trehánynak látom, de persze ez szubjektív vélemény. De most komolyan... Nézzétek meg a nő száját, hádekérem, mi ez?:"D Mintha megcsípte volna valami mutáns, paksi szúnyog.


 Attól eltekintve, hogy a csattanó egy idő után elég kiszámíthatóvá válik, a végkifejletben is tartogat még meglepetéseket, mint amúgy az egész anime folyamán. Egy szépen felépített, jól átgondolt műről van szó, amit bátran tudok azoknak ajánlani, akik a komolyabb animéket szeretik a legjobban. Igaz, csupán tizenkét részről van szó, és én is vagy három nap alatt kivégeztem, (ami nálam igenis ritka) nem érzem úgy, hogy bármit is elkapkodtak volna. Mindenre maradt elég idő, és valamennyi dologra kaptunk magyarázatot, még ha a csattanó elég belemagyarázottnak, az anime készítői által gyorsan kitaláltnak is tűnt.  


 Engem megfogott, kifejezetten szeretem az ilyen jellegű animéket, úgyhogy azt ajánlom te is nézd meg az első pár részt, szerintem be fog szippantani a világa!^^ Ha pedig mégsem, semmi gond, nemsokára érkezem a következő kritikámmal.:3

Köszönöm szépen, ha elolvastad; Fujimi

2 megjegyzés:

  1. Ezt az animét a múlt hónapban láttam, és csak egy hajszálon múlt, hogy nem került be a kedvenceim közé. Érdekes, a karakterek egyszerűen imádnivalóak, de örömmel megtudtam volna többet is a gyilkos indítékairól. Talán, ha időm engedi, elolvasom a mangát is. :) (Egyébként én is írtam róla egy kritikát, jelenleg a piszkozataim között lapul.)

    xxx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A manga valóban érdekes lehet, én is gondolkoztam rajta, hogy elkezdem, csakhogy gépen és telefonon nem igazán szeretek olvasni, a mangák meg eléggé drágák, ebből kifolxólag eléggé keveset is olvastam. De tervben van, hogyha lesz pénzem, rendelek majd egyet.:3 (mégiscsak szépen mutatna a könyvespolcomon)
      A Boku Dake Ga Inai Machiban valóban csak egy jelenetben ledarálták, ki a gonosz, de kissé logikátlannak tűnt az ok. Na, mindegy, én azért szerettem.^^

      Törlés