2016. június 30., csütörtök

Kritika #1 - Another

Konnichi wa!^^/

 Kritizálásomat mindenképp egy népszerűbb darabbal akartam kezdeni, amit még szeretek is, hiszen kezdetben talán az Another érdemli meg a legjobban, hogy megemlítsem, és kifejtsem a véleményem.



 Ez egy fincsi, kechupos horror, a jobbik fajtából, és azt tudni kell rólam, hogy mikor ezt láttam, eléggé féltem mindenféle horrorisztikus dologtól. Legyen szó filmekről, rémtörténetekről, szellemidézésről, képekről, tükörről, Mickey egérről, (?) szóval szinte mindenről, ami egy kicsit is pszichopata. Épp ezért volt komoly lépés részemről, hogy nekikezdtem az Anothernek. Mondanom sem kell, hogy eleinte a legkisebb fuvallatok is kis híján bekakiltattak, de ez nem csak az én ijedősségemnek, hanem az anime páratlan hangulatának is köszönhető. De ne haladjunk ennyire előre! Kezdjük a történettel!uwu


 A történet leírva elég zavaros, de a lényeg, hogy az anime végére minden letisztul, úgyhogy megpróbálom nagy vonalakban taglalni, spoiler nélkül, és ne tessék engem bántani, ha nem értitek!>~< Szóval egy Misaki nevű lány halála után egy rejtélyes átok szállja meg a kilencedik évfolyam hármas osztályát, melynek következtében minden évben meghal valaki. Ennek az az oka, hogy van egy plusz fő, aki maga a halott. Egyetlen módszerrel tudják kiküszöbölni ezt a dolgot, ám ez sem biztos, ha valakit láthatatlanként kezelnek. Ebbe csöppen bele az új diák, Kouichi Sakakibara, aki elkövet egy végzetes hibát, ezzel elindítva egy balesetsorozatot. De vajon ki az igazi halott? Kiderül ez egyáltalán? Ez nem egy amerikai Disney mese, hanem egy anime, szóval biztosat nem mondhatsz, amíg meg nem nézed!uwu


 Történet szempontjából nem hangzik egy nagy különlegességnek, viszont higgyétek el, teljesen megállja a helyét, pláne a kidolgozott és egyedi felépítése miatt. Az elején egy teljes köd veszi körül az embert, és ahogy egyre közelebb kerülsz a megoldáshoz, annál nagyobb meglepetéseket okoz neked, annál jobban félrevezet, annál nagyobb lesz a köd, és a végén bizony puffan. A világa, mint mondtam, baromi hangulatos, zseniálisan bánik a hangokkal és a csönddel egyaránt, ami egy horrorban elengedhetetlen, és grafika szempontjából is teljesen megállja a helyét. Még a véres jelenetek is lehetnek sokkolóak azok számára is, akik nagyjából már hozzászoktak ehhez a stílushoz. Hogy mi ennek az oka? Szerintem leginkább a kreativitás és a váratlanság.


 - Szóval, kedves Fujimi. Azt mondod, ez az anime tökéletes?
 - Haha, dehogy tökéletes, olyan nincs! Egy hatalmas hibája van. A vége. Nem, nem feltétlenül a csattanóra gondolok, mert az valóban meglepetés. Inkább arra a trehány összecsapottságra, amit úgy hívnak, pofátlanság. Talán túl sok nyitott kérdés marad, ami egy ilyen thriller szempontjából nem is lenne olyan nagy tragédia, de mégis... Az utolsó két rész annyira nem illik ide, és olyan... Egyszerűen nem ennek az animének, a hangulatát idézi, hanem egy Corpse Partynak. Többet nem is mondok, mert ettől függetlenül tényleg érdemes végignézni, egyszerűen csak azt nem értem, miért így kellett megoldani. A végére annyira kiveszett belőle a varázs, hogy kisebbet koppant a megoldás, mint amúgy koppant volna, ha marad a szépen lassan felépített, talán kicsit túl vontatott vonalon. Na, mindegy, ettől függetlenül garantáltan elnyeri minden horrorkedvelő szimpátiáját, hiszen mindenképp az egyik, ha nem a legjobb a műfaját tekintve.


 Összességében bátran tudom ajánlani szinte mindenkinek, azoknak meg pláne, akik csak most kóstolnak bele az animehorror világába, mert nem fognak csalódni. A karakterek érdekesek, ha jól emlékszem, nem is volt olyan, aki kifejezetten idegesített volna, szóval ezt betudhatjuk külön pozitívumnak. És bár az OVA 0. részként van említve, én mindenképp azt ajánlom, tartogassátok a végére, úgy sokkal nagyobbat fog ütni.^^

Ennyi voltam mára, jó blogolást; Fujimi

6 megjegyzés:

  1. Az egyik kedvenc animém. Rövid, de ennek ellenére szerintem nagyon ott van. Nem hibátlan, és a csattanó tényleg jó lett. Tetszik a kritikád, szépen összefoglaltad a dolgokat és jó a fogalmazásod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, igyekszem az igényességre törekedni.:3

      Törlés
  2. Szia :)
    En nagyon imadtam ezt az animet! Nem birtam ki, hogy ne kattintsak azonnal a kovetkezo epizodra *.* szerintem vegig fenttartja az erdeklodest, es meg azt is lekototte, aki amugy nem nagyon szereti az animeket ;)

    VálaszTörlés
  3. Ó, én is nagyon-nagyon szeretem azt az animét, bár a horror műfaj nem áll hozzám valami közel. Mégis belekezdtem, és szuper döntés volt, bár az első rész olyannyira nem keltette fel az érdeklődésem, hogy pár hétig szüneteltettem. Végül folytattam, és nem bántam meg, mert beindult a történet, érdekes volt, és teljességgel kiszámíthatatlan.

    Az a vicces, hogy nekem pont a legvége tetszett a legjobban, mert zseniálisan érzékeltette, hogy az emberek milyen önző teremtmények, és a saját túlélésükért már-már bármire képesek. :)

    xxx Donna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes gondolat, én nem láttam bele ilyesmi mondanivalót, inkább úgy érzékeltem, mintha simán csak le akarták volna darálni az egészet.:D De valóban. Ahogy a Death Parade-ban is láthatjuk, a félelem előtérbe helyezése kihozza az emberből az állatot.uwu

      Törlés